Ahoy Piraat!
Als je Amsterdam wilt bezoeken, dan weet jij dat je niet de enige bent. Het is altijd druk in het historische centrum van de stad. De stad heeft te maken met een groot aantal toeristen die graag in deze stad vertoeven. Natuurlijk valt hier genoeg te beleven, maar het moet wel leuk blijven. Daarom start de gemeente Amsterdam met een 'Stay Away'-campagne. Ze proberen met name Britse mannen van 18 tot 35 jaar te weren.
Het gaat dan niet om alle toeristen, maar een gerichte groep waarvoor deze campagne bedoelt is. Omdat er teveel overlast is in de stad, is er onlangs een maatregelenpakket door de gemeenteraad aangenomen om de overlast te verminderen.
De campagne is met name gefocust op Britse mannen van 18 tot 35 jaar. Veel mensen uit deze categorie komen graag naar Amsterdam om los te gaan. Als ze zoeken op ''stag party Amsterdam'', ''cheap hotel Amsterdam'' en ''pub crawl Amsterdam'', dan krijgen ze waarschuwingsadvertenties te zien. De advertenties laten de risico’s en gevolgen zien van overlast en overmatig alcohol- en drugsgebruik. Indien ze zich onverantwoordelijk gedragen, kan dit leiden tot boetes, opgepakt worden, een strafblad, ziekenhuisopname en gezondheidsschade.
Daarnaast begint deze maand ook nog de campagne "How to Amsterdam". Deze informatiecampagne via social media en met waarschuwingsborden op straat probeert mensen bewust te maken van het feit dat het verboden is om wild te plassen, dronken te zijn, geluidsoverlast te veroorzaken en drugs bij straatdealers te kopen.
Amsterdam wil hierdoor overlasttoerisme tegengaan, om de stad voor iedereen leuk te houden.
Wij gebruiken cookies om jouw browse-ervaring te verbeteren, gepersonaliseerde inhoud aan te bieden en ons verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken accepteer je dit en geef je toestemming dat we deze informatie delen met derden en dat je gegevens in de VS verwerkt kunnen worden. Lees voor meer informatie onze .
Je kunt je voorkeuren op elk moment aanpassen. Als je weigert, gebruiken we alleen de essentiële cookies en ontvang je helaas geen gepersonaliseerde inhoud. Om te weigeren, .