Wij gebruiken cookies om jouw browse-ervaring te verbeteren, gepersonaliseerde inhoud aan te bieden en ons verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken accepteer je dit en geef je toestemming dat we deze informatie delen met derden en dat je gegevens in de VS verwerkt kunnen worden. Lees voor meer informatie onze .
Je kunt je voorkeuren op elk moment aanpassen. Als je weigert, gebruiken we alleen de essentiële cookies en ontvang je helaas geen gepersonaliseerde inhoud. Om te weigeren, .
Ahoy Piraat!
Soms reiken ons gekke verhalen, maar dit is wel heel bijzonder. Terwijl in Nederland er niet lullig gedaan wordt om een biertje meer of minder, heeft de Japanse regering er maar moeilijk mee. Ze hebben een nationale wedstrijd bedacht waarin men wordt gevraagd om met ideeën te komen om de jongere generatie meer alcohol te laten drinken, aangezien de consumptie aanzienlijk is gedaald, waardoor ook het inkomen uit de accijnzen zijn gedaald🍻
In Japan is de bierconsumptie tussen 2019 en 2020 met maar liefst 20% gedaald, met een verkoopvolume dat is gedaald tot minder dan 1,8 miljard liter.
Om de jongere generatie meer te laten drinken, voert de National Tax Agency (NTA) de Sake Viva! campagne, waarin 20- tot 39-jarigen wordt gevraagd manieren te bedenken om de populariteit van alcoholische dranken weer nieuw leven in te blazen.
De campagne loopt tot 9 september en er wordt gezocht naar nieuwe alcoholische producten, verkoopmethoden, maar ook wordt er naar manieren gezocht om het drinken thuis te promoten.
De finalisten worden uitgenodigd om op 10 november in Tokio de Gala Awards Ceremony bij te wonen. De winnaar mag zijn idee tot uitvoering brengen. 🙌
In Japan is het een ding dat er onder collega's veel samen gedronken wordt en dit wordt met name gedaan om de onderlinge band te versterken. Tijdens de pandemie werkten de meesten vanuit thuis, waardoor een biertje met collega's er niet meer in zat.
Wat vinden jullie? Wij denken dat elk excuus voor een drankje voor ons piraten is, toch?🍺