Wij gebruiken cookies om jouw browse-ervaring te verbeteren, gepersonaliseerde inhoud aan te bieden en ons verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken accepteer je dit en geef je toestemming dat we deze informatie delen met derden en dat je gegevens in de VS verwerkt kunnen worden. Lees voor meer informatie onze .
Je kunt je voorkeuren op elk moment aanpassen. Als je weigert, gebruiken we alleen de essentiële cookies en ontvang je helaas geen gepersonaliseerde inhoud. Om te weigeren, .
Iedereen die wel eens op Bali is geweest, weet dat het populaire Indonesische eiland vaak wordt gedomineerd door absolute verkeerschaos... Afgelopen december moesten reizigers zelfs hun auto achterlaten en naar het vliegveld lopen, omdat het verkeer tijdens oudejaarsavond volledig tot stilstand kwam.
Dit wordt nu verholpen door een nieuw lokaal transportnetwerk!
Bali krijgt een lokaal transportnetwerk onder de naam Bali Subway, waarvan delen ondergronds zullen lopen. Er is ook voor dit type transportsysteem gekozen omdat Bali strenge wetten heeft op het gebied van infrastructuur. Hierin staat onder andere dat de bouw van gebouwen of infrastructuur geen tempels, heilige plaatsen of de meeste landbouwgrond mag verplaatsen en niet hoger mag zijn dan een kokospalm.
De aanleg van het transportnetwerk is een poging om tegemoet te komen aan de 18.000 reizigers die dagelijks op het eiland arriveren. Op piekmomenten kan het 2 tot 3 uur duren om bij het vliegveld te komen.
De metro op Bali zal uit vier routes bestaan:
Gusti Ngurah Rai Airport - Kuta Central Car Park - Seminyak - Berawa - Cemagi
Gusti Ngurah Rai Luchthaven - Jimbaran - Udayana Universiteit - Nusa Dua
Centrale parkeerplaats Kuta - Sesetan - Renon - Sanur
Renon - Sukawati - Ubud.
Het project gaat volgend jaar september al van start en zal geleidelijk worden voltooid tussen 2028 en 2031. Volgens GTAI zijn er ook andere projecten gepland, zoals een spoorlijn die langs de hele kustlijn van Bali loopt.