Wij gebruiken cookies om jouw browse-ervaring te verbeteren, gepersonaliseerde inhoud aan te bieden en ons verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken accepteer je dit en geef je toestemming dat we deze informatie delen met derden en dat je gegevens in de VS verwerkt kunnen worden. Lees voor meer informatie onze .
Je kunt je voorkeuren op elk moment aanpassen. Als je weigert, gebruiken we alleen de essentiële cookies en ontvang je helaas geen gepersonaliseerde inhoud. Om te weigeren, .
Ahoy Piraat!
Vorig jaar heeft Schiphol extreme problemen gehad. Door personeelstekorten waren er lange rijen bij de security, paspoortcontroles en op andere plekken. Uren wachten was in de zomer geen uitzondering, maar eerder regel.
Er kwam een limiet op het aantal reizigers dat vanaf Schiphol mocht vertrekken. Die limieten zijn steeds hoger geworden, maar Schiphol kampt nog steeds met problemen, waardoor de beperking nog steeds van toepassing zijn in de maanden april en mei.
Wil jij al onze deals en nieuwsartikelen als eerste zien? Download onze app om sneller op de hoogte te zijn van de beste deals!
Schiphol was de afgelopen maanden lyrisch over het aannemen van ongeveer 500 nieuwe beveiligers. Echter blijkt nu dat er nog steeds een tekort aan personeel is. Zowel in de beveiliging als bij de bagage- en passagiersafhandeling zijn meer mensen nodig.
Vanaf 26 maart tot en met 14 mei zijn minder passengies welkom. Met name in de ochtend tussen 06:00 uur en 13:00 uur wil Schiphol het aantal reizigers beperken om de dramatische rijen van 2022 te voorkomen. Dit heeft niet alleen effect tijdens Pasen, maar ook tijdens
De beperkingen leiden tot enkele duizenden reizigers minder per dag. Hierdoor lopen vliegmaatschappijen miljoenen omzet mis, doordat ze minder vliegtickets kunnen verkopen.
Kortom, iets om in de gaten te blijven houden.